תמונה שווה אלף מילים, האומנם?
אמרו כבר לפנינו ש"תמונה שווה אלף מילים". ואני רוצה להוסיף שתמונה איכותית שווה הרבה יותר.
תמונה איכותית שווה לפעמים הרבה כסף לעסק שלנו, לכן אנו חייבים לדייק בבחירת התמונה ולהציג את האובייקט /המוצר בצורה הכי נכונה לו ולעסק שלנו.
להלן מס' טיפים שיעזרו לכם בבחירת התמונה הנכונה:
תמונה מעבירה את המסר באופן מיידי
לכן אם אתם רוצים להעביר מסר מסויים או רגש מסויים, נסו למצוא תמונה שתעביר את המסר או הרגש. לפעמים לנסות להעביר מסר כתוב היה לוקח הרבה מאוד זמן בעוד שבתמונה היא מועברת מיד. בשניות ואפילו פחות מכך. ידועה הסיטואציה שכשאנו יוצאים לדייט אנו מתלבשים היטב ע"מ למצוא חן בעיני הצד השני. מחקרים הוכיחו שלוקח 3 שניות על האדם העומד מולנו להתרשם לחיוב או לשלילה מאיתנו ולכן אנו מקפידים כ"כ בנושא זה. כך גם בתמונות.
חשוב להשקיע בתמונות איכותיות
לכן כדאי ומומלץ שבמקרה ויש לכם מס' מוצרים, להזמין צלם לעסק. צילום מקצועי, מקפיץ את הניראות שלכם. אם אתם מקצועיים בתחומכם ויש לכם מה למכור חשוב לעשות זאת גם בצורה מקצועית ולקחת אפילו צלם בתשלום ע"מ שהקטלוג או כל דבר אחר שתרצו יראה מקצועי ויגרום לעסק להראות מקצועי.
"קרופ" (חיתוך) – זה כל הסיפור
לפעמים אנשים שמים תמונות בפוסטים או באתר שלהם כשהן אינן ממוקדות מספיק. למשל יש לכם עסק להמבורגרים ואתם מצלמים את ההמבורגר. אז כדאי שהתמונה תתמקד בהמבורגר. שהתמונה תנסה להעביר את העסיסיות שלו ואת הטעם שלו.במקרה כזה נשים תמונה שהדגש יהיה על ההמבורגר שבצלחת ולא נשים תמונה של המבורגר מרחוק ושאנו רואים את השולחן והצלחות של היושבים לידינו. לכן חשוב לעשות "קרופ" לתמונה לחתוך אותה בדיוק במקום הנכון.
זכויות יוצרים – יש חיה כזאת!ֿ
נניח שהחלטנו לבחור תמונה מרחבי האינטרנט. כדאי שנוודא היטב שהתמונה שאנו מורידים – אנו מורידים כחוק. כי לכל התמונות יש זכויות יוצרים שהן שייכות למי שצילם אותן (זה תקף גם לאיורים ולא רק לתמונות). יש היום אתרים של מאגרי תמונות בתשלום וכדאי מאוד להשתמש בהם ולהיות מכוסים ומוגנים מפני החוק.
ויש גם אתרים לתמונות להורדה שהן חינמיות אך חשוב לוודא היטב שמה שאנו מורידים הוא חינמי לחלוטין. לפעמים יש אפשרות להוריד תמונה רק ע"י מתן קרדיט ליוצר. לפעמים התמונה מותרת לשימוש פרטי ולא לשימוש מסחרי. חשוב לבדוק זאת לפני שמורידים.

